Home

Techniek Pito in 6e leerjaar

Op 30 november kwam het Pito naar Gibo driehoek, om ons meer over techniek bij te brengen . We werden in groepjes verdeeld van 4 of 5.

We moesten de beebots(kleine bij robotjes)programmeren.

Je moest ook een brug maken met houten stokjes. Deze moest minstens1 meter lang en stevig zijn. Dit deden we met stokjes en loom bandjes.

Daarna mocht je een of twee speciale puzzels maken, een soort tangram.

Je kon ook morse code doen met Suske en Wiske en dan een

zinnetje doorgeven. Dat was wel leuk.

Daarna moest je ook dingen met elektriciteit doen en een toren maken

op een magneet met vijzen.

Toen werden de klassen verwisseld van groep .

In de tweede groep gingen we een leuk lampje maken. Je mocht

er zelf een tekeningetje in steken, want dan heb je een leuk effect.

We mochten het lampje zelf in elkaar steken en daarna testen. Het

leukste was dat het lampje verschillende kleuren had.

 

Lorena en Raven

6B speelt Sinttoneel

6B heeft vrijdag 1 december 2016 een sinttoneel gespeeld voor de tweede kleuterklas, derde kleuterklas, het eerste leerjaar, het tweede leerjaar en het derde leerjaar. De ouders, grootouders en familie mochten ook komen kijken. Het vierde en het vijfde leerjaar zijn vrijdagochtend naar onze generale repetitie komen kijken. Op het einde van de generale repetitie heeft meester Dirk ( de meester van 5A) nog enkele tips gegeven.De sint werd gespeeld door Dylan en Max, de zeurpieten door Carlijn, Jill, Xander en Maxime. Dokter Vliegensvlug werd gespeeld door Lenne. De gewone zwarte pieten werden gespeeld door Marie, Line, Stef en Yana. De hoofdpieten waren Lore, Raven, Céleste en Janne. Burgemeester Goeietrouw was Robbe. Voor de muziek zorgde ik (Witse). Het was een leuke ervaring. We waren wel zenuwachtig, maar alles was vlot verlopen.

 

Witse 6B

 

6B helpt kinderen van 1B lezen.

Speurtocht met onze tutorlezertjes

 

Op dinsdag 10 Oktober hebben we met onze tutorlezertjes van het eerste leerjaar een soort speurtocht gedaan. Degenen van het zesde leerjaar kregen een plattegrond van de school met een paar kruisjes op sommige plaatsen, daar hingen woordjes. Die moesten we zoeken en als we er een hadden gevonden moest het tutorlezertje dat woord lezen maar ook kunnen hakken en plakken. We hadden ok een klein blaadje gekregen omdat op elk woordje een nummer stond. We moesten die nummer dan achter het juiste woord schrijven ons tutorlezertje het woordje juist had gelezen. Alle woordjes waren over de hele school verstopt dus we waren wel even bezig. Op het einde als we alle woordjes hadden gehad moesten we terug naar de klas van juf Katleen (1B) daar keken ze aan de hand van de nummertjes alles na en zijden daarna of je alles juist had of een foutje had gemaakt. Na al dat moesten we gewoon terug zoals altijd gewoon helpen beter te lezen.

Lenne 6B

 

Speurtocht met onze                      

         tutorlezrtjes  

We zijn samen met onze lezertjes gaan zoeken naar Woordjes. Onze lezertjes vonden het heel leuk.                    In die speurtocht zijn woordjes gaan zoeken en ze moesten die toen lezen. We kregen allemaal een blad met alle woordjes rondom de hele school en ook een blad met alle woordjes die ze moesten lezen. Op elk woordje stond een cijfer. Als de lezertjes het woord goed hadden gelezen moesten wij op het blad dat cijfer opschrijven in het juiste vakje. Daarna zijn we nog wat gaan lezen in de klas van juf Katleen. Ik ging samen lezen met Mateo die kan all heel goed lezen! We hadden alle woorden juist en hij had de woorden heel goed gelezen. Ik vond het wel leuk want dat is ook wel iets anders dan lezen in de klas terwijl dat het toch op hetzelfde neerkomt. Ik hoop dat mijn tutor het ook leuk vond en iedereen het leuk vond

Ovale toelichting: Super leukvan max

Electro spel voor het 1ste!

We hebben/gaan een electro spel maken voor de kinderen van het 1ste leerjaar, namelijk onze tutorkindjes! We moesten een kaft en elektrische draad meenemen, hiermee gaan we o. a. het mee maken! We boren eerst gaatjes in onze kaft, waar we erna splitpennen in steken, dan gaan we met elektrische draad de splitpennen verbinden, met dan vanboven op de kaft een lampje!!! Later deze week gaan we dan oefeningen erop plakken voor de kindjes, en als de kinderen van het 1ste de oefeningen maken en het is juist dan gaat het lampje branden!!!

 

gemaakt door Seppe VB uit 6A