6e leerjaar

oudste tijden

Oudste tijden

De meester heeft voor ons een site gemaakt over de oudste tijden.

Er staat heel veel uitleg op de website over de oudste tijden.

BV. De tijdlijn van de mens enz.

We hadden een bundel en die moeste we invullen via de website.

Daarna moesten we het verbeteren via een verbetersleutel.

Je mocht ook tijdens de middag binnenkomen als het thuis niet ging.

Het was super leuk.

 

 

 

Robin en Yeno                                                                                               6A

les van mega Michel

Les van mega Michel

 

Dinsdag 11/10/2016

Kregen we een les van wijkagent Michel.

Het was een  belangrijke les van mega (mijn eigen goed antwoord)

We hebben geleerd over de veiligheid van kinderen.

Op het begin kregen we een mega pasje .

Het ging ook over de belangrijkste hulpdiensten.

Er staat nu in de klas een mega doos waar wij onze problemen in stoppen.

Bij de les was er een PowerPoint dat we het beter konden begrijpen.

We hebben filmpjes gezien en die moesten we beschrijven.

Over heel het jaar krijgen we nog meer  mega lessen en we kijken er naar uit.

 

Van Tiebe en Elise 

 

VERO-route

Het was heel tof. VERO-route staat voor VerkeersEducatieveRoute.  We leerden een hele route met gevaarlijke punten. We waren in 3 groepjes gegaan, een groepje met meester Nick, meester Peter en juffrouw Marlies en nog 2 politieagenten . We zagen allemaal borden en leerden hoe we veilig konden oversteken. Het was moeilijk op het fietspad op de Bredabaan. Het was tof, een echte aanrader als je je niks te doen hebt.  Je moet steeds afstappen bij een voetpad. Met je armen leren draaien goed achter je kijken. We zijn helemaal naar de Lage Kaart gefietst. We kwamen voorbij de Cocorico. Het was heel tof  en we leerden op een kruispunt leren kijken.

Geschreven door Tudor en Ilhan 6A

 

Afbeeldingsresultaat voor vero route

Speciale les lezen in 6B

Een speciale les taal

Hallo,

We hebben vandaag een heel speciale les gehad namelijk spelletjes spelen die we nog niet kenden.

We moesten eerst in groepjes de handleiding lezen. Om daarna het spelletje stap voor stap te kunnen spelen.

Zo kregen we een leuke les begrijpend lezen.

Het verliep vrij goed, alleen hadden we niet genoeg tijd om het uit te spelen. We denken dat iedereen het een leuke les vond. Wij alvast wel.

 

Hannelore en Fleur   6B